Cartell de la campanya de Volum
Cartell de la campanya de Volum - ABC
Igualtat de gènere

Una campanya puja els preus als compradors masculins per denunciar la diferència salarial entre homes i dones

La marca Volum manifesta la injustícia de que una dona cobra de mitjana un 24% menys que un home per realitzar el mateix treball

VALENCIA Actualizado: Guardar
Enviar noticia por correo electrónico

«Mentre la major part dels països de la Unió Europea redueixen la diferència salarial entre homes i dones, a Espanya fem tot el contrari». En un país on de les 22,8 milions de persones actives, més de 10,6 milions són dones, trobem una diferència en el salari d'estes de l'ordre del 24%, la més alta dels últims sis anys, segons l'informe de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), d'octubre de 2016. Estes dades revelen que les dones haurien de treballar a l'any 88 dies més que els homes per cobrar el mateix.

Segons estes dades, l'empresa de bosses Volum ha creat una campanya on puja simbòlicament els seus preus als compradors masculins, a través d'una campanya de sensibilització sobre la igualtat.

L'INE, a més, assenyala que gairebé el 13% dels treballadors tenen guanys baixos, i d'aquest percentatge, el 64% correspon a les dones. També hi ha més dones que homes entre els treballadors que cobren el salari mínim interprofessional, establert en 655 euros al mes. Les dones que cobren per sobre del mínim superen en nombre als homes, però així i tot segueixen sense aconseguir el salari més freqüent, fixat en 16.500 euros anuals. La situació s'inverteix entre els salaris alts, que cobren més homes que dones.

També a l'octubre, el Fòrum Econòmic Mundial anunciava que la igualtat de gènere podria retardar-se 170 anys, encara que l'inquietant de la dada és que l'any passat estea igualtat es preveia per d’aquí a 70 anys.

Per la igualtat salarial

Davant estea situació, la marca de bosses Volum ha llançat la campanya de conscienciació #SomosIgualesCobramosIgual, que posa de manifest estees diferències i que té l'objectiu posar de manifest la desigualtat salarial, incrementant simbòlicament el preu dels seus productes als homes al moment de la compra. Segons Elisa Torrens, gerent de Volum, “actualment el mateix treball té diferent valor segons qui ho realitze, depenent si és home o dona. Si ells cobren més pel mateix, per què no paguen més pel mateix? La idea és que els homes experimenten com ens sentim nosaltres”. En este sentit, Torrens també ha assegurat que este increment “no s'aplicarà de forma real al comprador”, ja que l'objectiu d'estea acció és “conscienciar a la societat i difondre un missatge d'igualtat, a més de lluitar perquè esta diferència siga cada vegada menor”.

La campanya, activa des del 7 de desembre, es pot visitar a través de la web: Shop de Volum, i se centra en l'acció de compra: quan una persona accedeix a la web per informar-se o adquirir un producte, li apareixen a continuació una sèrie de preguntes i respostes que aniran precedides de missatges sobre la igualtat, que canviaran depenent del sexe del comprador. Amb tot, a través d'esta campanya, Volum anima a tots els seus clients a denunciar esta injusta situació.

Ver los comentarios