Imatge d'una escola de València
Imatge d'una escola de València - ROBER SOLSONA
Actualitat

La FAPA crida a la vaga del 26 d’octubre contra les revàlides

La Federació majoritària d’AMPA considera que estes proves minven la igualtat d’oportunitats de l’alumnat

VALÈNCIA Actualizado: Guardar
Enviar noticia por correo electrónico

Nou conflicte a la vista al sistema educatiu amb la convocatòria de una vaga per al próxim 26 d'octubre. La Federació d’Associacions de pares i mares d’alumnes de València (FAPA-València) ha anunciat este dimarts el seu suport a la convocatòria de vaga per part del Sindicat d’Estudiants i a la qual s’han sumat els pares i mares de la Confederació Estatal d’AMPA (CEAPA).

Per això animarà a les seues AMPA a secundar la vaga i demanarà als pares i mares que no porten als seus fills al col·legi com a protesta d’un sistema d’avaluació de l’alumnat que no millora la qualitat dels sistema educatiu, al contrari, minva la igualtat d’oportunitats de l’alumnat i els aparta del sistema educatiu, promovent la competitivitat davant el cooperativisme.

D'acord amb un comunicat de la FAPA, «les revàlides tenen com a objectiu la publicació d’un rànking de centres d’acord a les qualificacions obtingudes en base a les proves, on es pretén valorar el nivell educatiu però sense tenir en compte el context social i econòmic de l’alumnat i de l’entorn on s’educa, ni molt menys els recursos de cada centre. Per tant condicionen a les famílies a l’elecció de centre en funció dels resultats».

Segons les mateixes fonts, «les revàlides fan una criba directa de l’alumnat, sense valorar quines circumstàncies d’èxit o fracàs l’envolten, no pensen en la qualitat de l’ensenyament sinó en crear guettos d’aprenentatge», explica el president de FAPA-València, Màrius Fullana.

FAPA-València considera a més que les revàlides «no donen solució als problemes diagnosticats, afegint recursos i atenent a les necessitats educatives especials; per tant no responen a les necessitats reals com és complementar l’avaluació continuada de l’alumnat».

Ver los comentarios